Thursday, March 10, 2011

Hmmm

Bismillah,
Assalamualaikum warahmatullah.

Dah lama aku tak update blog, rasa janggal pulak tahun SPM ni tiba-tiba rasa nak update blog sendiri. Tengok kawan-kawan semua active  update blog masing-masing, nak buat macam mana, dah diri ni malas sangat nak update, hahaha. Anyway, lepas aku jalan-jalan dekat blog orang, KEBANYAKANnya letak lagu dekat blog masing-masing. Tak kata salah,tapi alang-alang dah cakap pasal lagu, aku nak kongsi sikit perasaan aku terhadap lagu or what we call music.

For me, music ni satu benda yang, boleh buat orang berubah emosi. Tak kira lah dari sedih ke gembira, gembira ke sedih, marah dan sebagainya. Jujur lah aku kata, aku tak suka music yang:
1. cukup bingit macam lagu-lagu bunkface or hujan or what else(including english songs).
2. Dinyanyikan oleh perempuan!(serius bagi aku tak sedap!)

Lagu yang aku suka:
1. Of course Piano songs(especially the classic one)
2. Lagu yang buat aku rasa tenang
3. Acoustic
4. Lirik dia kena dengan lagu
5. Lastly, COLDPLAYYYYYYYYYYYY! :D

Hahaha, tak tau kenapa aku suka sangat coldplay. Bagi aku Coldplay band paling best pernah aku dengar dalam dunia ni! Kebanyakan lirik lagu dia bagi semangat and tak merepek. Oh lagi satu! Bagi aku, setiap lagu mesti ada memory slot dia tersendiri, macam kita boleh simpan satu kenangan dalam lagu tu. Bila kita dengar lagu tu je kita teringat balik kenangan tu. :)

Hmmm, ni jelah sedikit perkongsian aku tentang music, and aku tak tau kenapa aku selalu terngiang-ngiang lagu dalam kepala otak, macam ada radio dalam tu, always rewind and play the playlist. :O. So selamat mencari slot memory tu dalam lagu masing-masing yang kauorang suka. :). Jumpa lagi dalam post seterusnya

Take care. May Allah bless all of us. :)

Writed by:
Varden-

No comments: