Sunday, April 24, 2011

Rest


I'm badly need a rest now

Sesuai lah dengan title dekat atas tu, memang aku nak rehat sekarang. Rasa aku la, dah berapa weekend dah aku tak free. Macam tiap-tiap hari aku pergi sekolah, even sabtu ahad sekali pun. tak pergi sekolah, pergi UIA, sebelah sekolah(still ada perkataan sekolah jugak). Minggu depan pun aku masih tak free, ye lah, student2 ekonomi semua seronok; "Weh! weekend ni kitaorang free!". Ah, tak kesah lah diaorang free ke tak, dah tu rezeki diaorang Allah bagi diaorang dapat rehat.

Anyway, cakap pasal rehat ni, ada satu ayat yang memang bagi aku semangat setiap kali aku rasa nak rehat. Ayat ni aku ingat lagi, ada sorang Brother ni, dia cakap, "Tak ada rehat selagi kita tak masuk syurga". Memang bagi aku ayat ni, bila aku ingat balik, aku rasa semangat sikit. Ye lah, siapa yang taknak masuk syurga kan? :)

Mungkin setakat tu je post aku kali ni. Aku taknak tulis panjang-panjang, menyusahkan orang yang membaca je. Semoga Allah beri kita kekuatan dan tenaga untuk menghadapi hidup ini.

Jumpa lagi dalam next post,
Wassalam

Writen by:
Varden-

5 comments:

Fitri Masaan said...

eh. macam semua orang sekarang dok tulis pasal penat dan rehat je kan.

Suhail Shirajuddin said...

hahaha,ye la, kau pun tulis...time penat ko dha lepas...sekarang aku pulak

Isyraf Imrani said...

Nabi marah bila orang merungut.

Suhail Shirajuddin said...

Baik, Nabi marah...insya-Allah aku ubah semampu boleh...tapi aku tak nampak tanda2 yang aku merungut dalam post ni? @@

Isyraf Imrani said...

bagus la kalau tak